Skolā iet(i) man gribas: aviācijas izglītības novads Mārupe
Aviācijas nozares izglītības iespējas Mārupē apskatīja LAURA KULAKOVA
Kad mazi bērni sapņo par lidmašīnām un lidošanu, pirmās sapņu profesijas, kas iešaujas prātā, ir pilots vai stjuarte. Taču aviācijas nozarē strādā ne tikai tie, kuri vada gaisa kuģus, kas virs mākoņiem traucas no vienas pasaules malas uz otru, – ne mazāk svarīgi ir tie, kuri gādā par dzelzs putnu apkalpošanu tepat, uz zemes: tehniķi un mehāniķi, aviācijas drošības speciālisti, lidmašīnu koordinatori, lidlauka dispečeri un daudzi citi.
Mārupes novads var lepoties, ka ir viena no nebūt ne tik daudzām pasaules vietām, kur iespējams apgūt ar lidošanu un lidostu saistītas unikālas profesijas.
Viena lidsabiedrība, trīs akadēmijas
Plašas apmācību iespējas gan ar aviācijas nozari nesaistītiem interesentiem, gan esošajiem darbiniekiem piedāvā Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic”, un daļa no apmācību procesa notiek tepat Mārupes novadā. Lidsabiedrības piedāvātās apmācību programmas Pilotu akadēmijā, Tehniskajā akadēmijā un Līderības akadēmijā gan sagatavo aviācijas jomas speciālistus, gan dod iespēju sevis vai komandu attīstībai.
Par “gadsimta notikumu aviācijā” nodēvētā “airBaltic” Pilotu akadēmija pirmos pieteikumus studijām sāka pieņemt 2017. gadā, un pirmais akadēmiskais gads sākās 2018. gada martā. Tolaik, aviācijai piedzīvojot strauju izaugsmi, daudzas lidsabiedrības saskārās ar pilotu trūkumu, un, lai šo problēmu risinātu, “airBaltic” nolēma gaisa okeānu stūrmaņus apmācīt paši. Tādejādi Latvija kļuva par pirmo, un joprojām ir vienīgā Baltijas valsts, kur iespējams apgūt pilota profesiju.
Pilotu akadēmija nodrošina pilnu apmācību programmu, kas ļauj iegūt komerciālā pilota licenci, kas pēc tam sniedz iespēju strādāt “airBaltic” kā otrajam pilotam uz “Airbus” A220-300 lidaparāta. Turpinot darba gaitas lidsabiedrībā, pilotiem ir iespēja paaugstināt savu kvalifikāciju uz lidmašīnas kapteiņa pozīciju.
Neraugoties uz to, ka kļūšana par pilotu nebūt nav vienkāršs process, pieprasījums pēc studijām Pilotu akadēmijā ir nemainīgi augsts jau kopš tās pirmsākumiem. Šogad septembra sākumā studijas Pilotu akadēmijā noslēdza tās simtais absolvents. Vairums “airBaltic” Pilotu akadēmijas studentu ir no Baltijas valstīm, taču akadēmijā mācās arī pārstāvji no citām Eiropas Savienības valstīm: Austrijas, Vācijas, Francijas, Somijas, Spānijas un Itālijas. Vairāk nekā 10 % Pilotu akadēmijas studentu ir sievietes.
Topošajiem pilotiem jāprot peldēt un runāt angliski
“airBaltic” Pilotu akadēmijā var iestāties ikviens 18 gadu vecumu sasniedzis Eiropas Savienības pilsonis ar vidējo izglītību un labām angļu valodas zināšanām, jo mācības notiek angliski. Tomēr darbam aviācijā un jo īpaši pilota profesijā ir īpaša atbildība, tāpēc pretendentiem arī jāizpilda dažas specifiskas prasības – nedrīkst būt sodāmības, un veselības stāvoklim jāatbilst 1. klases medicīniskās sertifikācijas prasībām saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) noteikumiem.
Topošā pilota augums nedrīkst pārsniegt 1,95 metrus, un kandidātam jābūt labām peldētprasmēm. Kļūšana par pilotu nav lēts prieks – kopējās apmācību izmaksas ir 89 000 eiro, no kuriem studenti sākotnēji sedz 25 000 eiro, savukārt “airBaltic” piedāvā aizdevumu līdz 64 000 eiro ar 10 % komisijas maksu. Pilotu akadēmijas studiju kandidātiem ir jāiztur atlases process.
Vispirms tiek vērtēts iesniegtais CV un motivācijas vēstule, pēc tam seko individuālais novērtējums: motivācijas, piemērotības profesijai, kognitīvo spēju un personības izvērtējums. Tad seko kandidāta intervija ar atlases komandu un, visbeidzot, ja nepieciešams studiju kredīts, tiek veikta arī pretendenta maksātspējas un kredītvēstures pārbaude. Lai kļūtu par lidmašīnas pilotu, jāmācās divus gadus. Teorijas apmācības notiek “airBaltic” Apmācību centrā Mārupes novadā netālu no Rīgas lidostas, savukārt praktiskās mācības un lidojumi – Liepājā un Ventspilī.
Airbusiem vajag aprūpētājus
Pieaugot “airBaltic” lidmašīnu flotei, ko veido nu jau 49 “Airbus” A220-300 lidaparāti, “airBaltic” ir izvirzījusi mērķi līdz 2030. gadam pieņemt darbā un apmācīt gandrīz 400 jaunus aviācijas tehniskās apkopes speciālistus. Taču arī šajā jomā darba tirgū situācija ir sarežģīta – atrast atbilstoši kvalificētus darbiniekus nebūt nav viegli. Tāpēc šā gada maijā lidsabiedrība paziņoja par Tehniskās akadēmijas izveidi – tā ir augstākā līmeņa mācību organizācija, kas paredzēta cilvēkiem, kuri vēlas uzsākt vai attīstīt savu karjeru gaisa kuģu tehniskās apkopes jomā.


ALĪNA ARONBERGA, “airBaltic” vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos
“Kā vadošā lidsabiedrība Baltijas valstīs, mēs vēlamies veidot nākotni ar talantīgiem un motivētiem speciālistiem, nodrošinot viņiem izglītību un prasmes, kas atbilst aviācijas augstākajiem standartiem, kā arī attīstīt svarīgākās prasmes gan darbiniekiem, gan vadītājiem. Mūsu mērķis ir ne tikai attīstīt aviācijas nozari, bet arī stiprināt reģiona izaugsmi un veicināt Latvijas kā inovāciju un izcilības centra atpazīstamību pasaulē. Katra mācību programma, ko piedāvājam, ir ieguldījums drošākā un modernākā aviācijas nozarē. Tā sniedz pienesumu ne tikai katram mūsu studentam individuāli, bet arī mūsu konkurētspējai, pasažieru pieredzei un sabiedrībai kopumā. Turklāt ieguldījums profesionālās apmācībās palīdz mums veidot ne tikai profesionālus speciālistus, bet arī ilgtspējīgu nākotni ikvienam.”
“airBaltic” publicitātes foto
Akadēmija sagatavo lidmašīnu tehniķus trīs dažādās programmās – sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti un Liepājas Valsts tehnikumu izveidotajās studiju programmās var iegūt profesionālo un akadēmisko izglītību, savukārt mehāniķu programmā pretendenti ar jau esošām labām tehniskajām prasmēm var celt kvalifikāciju un gūt praktisku pieredzi, strādājot ar “airBaltic” “Airbus” A220-300 lidmašīnām. Kopējais studiju ilgums atkarībā no programmas ir 4–5 gadi.
Tehniskās akadēmijas mehāniķu programma ir karjeras izaugsmes iespēja tiem, kuriem jau ir tehniskās prasmes.
Mācību programmas mērķis ir sagatavot augsti kvalificētus starptautiski atzītus B1 vai B2 kategorijas lidmašīnu tehniķus, kuri var sekmīgi piedalīties lidmašīnu mehānisko iekārtu apkopes un remonta darbos (kategorija B1), kā arī elektronisko, radioelektronisko, elektrisko un elektromehānisko iekārtu tehniskās apkopes un remonta darbos (kategorija B2).
Šī programma ļauj vienlaikus strādāt un mācīties. Programmas dalībnieki sāk mācības jau no pirmās dienas kā “airBaltic” mehāniķi un trīs gadus mācās par lidmašīnu tehniķiem, vienlaikus iegūstot EASA Part-66 sertifikātu. Tāpat viņi piedalās “Airbus” A220-300 tipa lidmašīnas apkopes teorētiskajās un praktiskajās apmācībās.
Savukārt valsts budžeta un “airBaltic” apmaksātās pilna laika klātienes studijās sadarbībā ar Liepājas Valsts tehnikumu studenti var iegūt vidējo profesionālo izglītību lidmašīnu mehāniķa specialitātē un pēc tam turpināt apmācības “airBaltic”, lai iegūtu EASA Part-66 sertifikātu un kļūtu par lidmašīnu tehniķi.
Programma sākas ar pusotru gadu ilgām mācībām Liepājas Valsts tehnikumā, kur studenti iegūst vidējo profesionālo izglītību. Šajā sākotnējā periodā topošie tehniķi iegūst zināšanu pamatu aviācijas tehniskajā apkopē, aptverot būtiskākos teorētiskos jēdzienus un praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas šajā profesijā. Nākamais mācību posms ir vērsts uz EASA Part-66 sertifikāta iegūšanu. Pieredzējušu nozares ekspertu un instruktoru vadībā studenti padziļināti apgūst izvēlēto specializāciju – B1 (mehānika) vai B2 (avionika), kā arī iegūst praktisku apmācību un pieredzi, strādājot ar reālām lidmašīnu mehānikas un avionikas sistēmām.
Savukārt, pabeidzot Rīgas Tehniskās universitātes “airBaltic” programmu, studenti iegūst profesionālo bakalaura grādu aviācijas transporta lidmašīnu tehniskās apkopes inženiera kvalifikācijā. Pēc pirmā studiju gada studenti sāk strādāt “airBaltic” par lidmašīnu mehāniķiem, gūstot praktisku pieredzi un apgūstot prasmes lidmašīnu tehniskajā apkopē nozares ekspertu un instruktoru vadībā. Pēc RTU absolvēšanas apmācības turpinās ar “airBaltic” nodrošinātām lidmašīnas “Airbus” A220-300 tipa apmācībām un praktisko apmācību darba vietā. Pēc programmas pabeigšanas absolventi kļūst par pilnībā sagatavotiem un sertificētiem lidmašīnu tehniķiem.
Programmas studiju maksu sedz “airBaltic”. Tehniskās akadēmijas praktiskās mācības notiek “airBaltic” angārā Rīgas lidostas teritorijā, kā arī Liepājā, ja students ir iestājies Tehniskās akadēmijas Liepājas Valsts tehnikuma programmā. Savukārt teorijas apmācības atkarībā no izvēlētās programmas notiek klātienē “airBaltic” Apmācību centrā Mārupē, Rīgas Tehniskajā universitātē vai Liepājas Valsts tehnikumā.
Lai iestātos Tehniskajā akadēmijā, pretendentam jābūt vismaz 18 gadus vecam un ieguvušam vidējo izglītību. Pieredze tehniskās apkopes darbos tiek uzskatīta par priekšrocību, bet nav obligāta, taču vismaz B1 līmenī ir jāzina angļu valoda. Un, lai atbilstu aviācijas drošības prasībām, pretendentam nedrīkst būt sodāmība.
Līderības akadēmija

“airBaltic” Līderības akadēmija, dibināta 2020. gadā kā “airBaltic” iekšējā mācīšanās un izaugsmes programma ALFA (airBaltic Līderi nākotnei), gadu gaitā ir pilnveidojusies, pārtopot daudz plašākā apmācību struktūrā. Tās mācību elementi ir bagātināti ar jaunām pieejām, pieredzi, kā arī “airBaltic” vadītāju, darbinieku un iekšējo treneru zināšanām. Šobrīd Līderības akadēmija ir atvērta arī ārējiem partneriem un klientiem, piedāvājot plašu mācību un attīstības instrumentu klāstu jebkura uzņēmuma darbiniekiem un vadītājiem, kas ir piemēroti gan privātpersonām, gan uzņēmumiem.
Līderības akadēmijā var apgūt praktiskas un uz zinātniskiem pamatiem balstītas prasmes, kas palīdz vadīt komandu, pieņemt lēmumus un risināt izaicinājumus. Akadēmija ir pieejama ikvienam interesentam, un tā ir piemērota gan individuāli tiem, kuri vēlas pilnveidot savas līdera prasmes, gan uzņēmumiem, kas vēlas attīstīt savas komandas. Apmācības notiek atkarībā no izvēlētā kursa gan klātienē “airBaltic” telpās Rīgas lidostas teritorijā, gan attālināti vai citā lokācijā pēc pieprasījuma. Ārējiem klientiem samaksa atkarīga no izvēlētās programmas vai kursa. Starp citu, sertifikātu par programmas pabeigšanu ir iespēja saņemt digitālās NFT apliecības formātā.
INGA RAME, RIX Rīgas lidostas Personāla departamenta direktore
“Vairākās profesijās Rīgas lidosta savus darbiniekus apmāca “no nulles” un, piesakoties darbā, nav nepieciešama iepriekšēja pieredze. Tās ir unikālas profesijas klientu, lidaparātu un lidlauka apkalpošanā un aviācijas drošībā, kam mēs nodrošinām apmaksātas apmācības un prakses iespējas amata apguvei.”
RIX Rīgas lidostas publicitātes foto

RIX Academy: skola profesionāļiem ne tikai aviācijā
Mārupes novadā atrodas arī Rīgas lidostas Mācību centrs jeb RIX Academy, kas īsteno vairāk nekā 160 apmācību programmas dažādās jomās. Ik gadu RIX Academy apmāca vairāk nekā 15 tūkstošus ar aviācijas nozari un ne ar aviāciju saistītus speciālistus. Mācību centra fakultāte sastāv no 17 instruktoriem un apmācību vadītājiem, kas ir aviācijas nozares profesionāļi ar starptautiski atzītiem kvalifikācijas sertifikātiem.
Mācību centra specifika ir, ka lielākā daļa no piedāvātajām mācību programmām ir domātas lidostas un lidostā strādājošo uzņēmumu darbinieku apmācībai un kvalifikācijas celšanai. Tas ir, lai kļūtu par RIX Academy “studentu”, vispirms ir jāpiesakās darbā Rīgas lidostā vai kādā no lidostā strādājošajiem uzņēmumiem. Toties iegūstamās prasmes un zināšanas ir unikālas, kādas nevar apgūt nekur citur: aviācijas drošība, virszemes apkalpošana, lidlauka apkalpošana un krīzes situāciju vadība. Tāpat RIX Academy piedāvā arī apmācības, kas paredzētas citu nozaru uzņēmumiem.

RIX Rīgas lidostas publicitātes foto
“Šobrīd īpaši pieprasītas ir RIX Academy izstrādātās modulārās apmācības, kas ietver saturu no dažādām
apmācību programmu daļām ar aviāciju nesaistītiem
uzņēmumiem, piemēram, drošības risinājumi organizācijā, piekļuves kontrole, personu pārbaude un pārmeklēšana, neizmantojot palīglīdzekļus, rentgena operatora apmācības pasta apstrādes, loģistikas un apsardzes jomās,” stāsta RIX Academy vadītājs Ivars Pavasars. Šīs apmācības paredzētas iestādēm un uzņēmumiem, kas veic piekļuves kontroli ar un bez rentgena caurskates iekārtām nolūkā atklāt dažādus
aizliegtus vai bīstamus priekšmetus, piemēram, nodrošinot uzņēmumu iekšējo drošību, drošību masu pasākumos vai citu vajadzību gadījumos. Interaktīvo apmācību laikā apmācāmie gūst gan teorētiskas zināšanas, gan praktiskās iemaņas darbam ar rentgena iekārtām. Apmācības beigās apmācāmie spēj patstāvīgi veikt pārbaudes, identificēt aizliegtus priekšmetus, kā arī atbilstoši reaģēt. Apmācību saturs var tikt pielāgots konkrētā klienta vajadzībām.
Uzņēmumiem RIX Academy piedāvā arī kursus par tādām tēmām kā cilvēkfaktori un komandas sadarbība, klientu apkalpošana un pieaugušo apmācības metodes. Apmācības saturs un ilgums RIX Academy ir pielāgojams klienta vajadzībai, izmantojot modulāro apmācību pieeju. Pieprasītākās tēmas ir aizliegti/bīstami priekšmeti un vielas, drošības pārbaudes veidi un metodes, drošības iekārtas, personu, mantu, transporta drošības pārbaudes, drošības pārbaude un saskarsme ar dažādu kultūru un reliģiju pārstāvjiem, klientu apkalpošana, ceļošanas dokumenti, cilvēkfaktori un komandas sadarbība, personu ar īpašām vajadzībām un ierobežotas pārvietošanās spējām apkalpošana, pieaugušo apmācības metodes un drošuma (safety) riski un to vadība.

“airBaltic” publicitātes foto
Apmācību programmas sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētisko apmācību nodrošina RIX Academy instruktori, savukārt praktiskās daļas apmācības pasniedz pieredzējuši un sertificēti Rīgas lidostas darbinieki. Lai apmācības būtu efektīvas, tās notiek īpaši aprīkotās mācību telpās – maksimāli reālai darba vietai pietuvinātā vidē.
Kopš 2017. gada RIX Academy ir oficiālais Starptautiskās lidostu padomes (ACI, Airports Council International) mācību centrs un 2023. gadā pievienojās akreditēto apmācību partneru programmas saimei (ACI, Accredited Training Partner). Sadarbībā ar šo organizāciju Latvijā ir iespējams apgūt starptautiski atzītus aviācijas nozares mācību kursus, kurus atzinīgi vērtē un tajos profesionālās zināšanas papildina dažādu līmeņu nozares speciālisti no visas pasaules.
Izglītībai jāmeklē sadarbība ar industriju
Lai Latvijā attīstītu aviācijas ražošanas industriju, nozares izglītības programmās būtu jāiekļauj vairāk praktisko zināšanu, uzskata Nīderlandes lidmašīnu ražošanas un inovāciju uzņēmumā “Fokker Next Gen”, kas virza ieceri par ūdeņraža lidmašīnu ražotnes un ūdeņraža izcilības centra veidošanu Liepājā. “Fokker Next Gen” izpilddirektore Latvijā Anete Kleinberga uzteic Rīgas Tehniskās universitātes iniciatīvas, veidojot sadarbības industriālā potenciāla stiprināšanai, kā piemēru minot RTU sadarbību ar Liepājas pašvaldību. Liepājā pēc vairāku mācību iestāžu apvienošanas izveidotajā RTU Liepājas akadēmijā uzsāktas dažādas iniciatīvas, lai veidotu un attīstītu ilgtspējīgas industrijas projektus ar augstu pievienoto vērtību, kā arī sagatavotu spēcīgus jaunos profesionāļus. “Tieši šāda pieeja vadošās valsts tehniskās universitātes vadībā mums ir nepieciešama,” teic Kleinberga.
Liepājai ir lielas ieceres inovāciju un pētniecības jomā – Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, Liepājas pilsētas dome, RTU, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un vairāki lieli investīciju uzņēmumi novembra vidū parakstīja paziņojumu par Liepājas Ilgtspējīgās industrijas centra izveidi, apvienojot vairākus stratēģiski svarīgus privātos investīciju projektus, kas balstās uz zaļo enerģētiku, viedo ražošanu un inovācijām.
Liepājas Ilgtspējīgas industrijas centra izveides mērķis ir kļūt par centrālo spēlētāju Baltijas reģionā zaļās enerģijas un inovatīvo tehnoloģiju jomā. Kopējais plānotais ieguldījumu apjoms varētu pārsniegt 4 miljardus eiro laika posmā no 2025. līdz 2035. gadam.
Arī “Fokker Next Gen”, kas līdz 2035. gadam ir iecerējusi klientiem nodot pirmās ar ūdeņradi darbināmās pasažieru
lidmašīnas, veido dažādas sadarbības ar izglītības iestādēm ar mērķi veicināt pētniecību, inovācijas un attīstīt cilvēkkapitālu. Piemēram, sadarbībā ar RTU Latvijā plānots attīstīt ūdeņraža gaisa kuģu ekspluatācijas inženierzinātņu izcilības centru, kas koncentrētos uz gaisa kuģu apkalpošanu uz zemes, lidostu un ūdeņraža infrastruktūru. Savukārt Liepājas lidostā uzņēmums iecerējis attīstīt vairākus citus ar lidmašīnu tehnisko apkopi un ražošanu saistītus centrus, tajā skaitā gala ražošanas līniju, kas darbotos paralēli galvenajai līnijai Nīderlandē. Parakstot sadarbības līgumu, RTU un uzņēmums pērnā gada nogalē vienojās pilnveidot izglītības, pētniecības un inovāciju vidi, radot priekšnoteikumus gan vērienīgā projekta īstenošanai, gan bezemisiju aviācijas attīstībai.


“Es ceru uz ekosistēmas paplašināšanu un starptautiskas sadarbības veidošanos starp zināšanu institūcijām, lai ieviestu ūdeņraža tehnoloģijas aviācijas industrijā.” Juriāns Kellermans, “Fokker Next Gen” izpilddirektors
“Fokker Next Gen” ģenerāldirektors Juriāns Kellermans un RTU rektors Tālis Juhna paraksta sadarbības līgumu, vienojoties pilnveidot izglītības, pētniecības un inovāciju vidi.
UZZIŅA | kur var iegūt
Augstāko izglītību aviācijā
▉ Transporta un sakaru institūts (TSI)
▉ Bakalaura studiju programma “Avioinženierija”
▉ Iegūstamais grāds un kvalifikācija inženierzinātņu bakalaura grāds mašīnzinībās Studiju forma un valoda: pilna laika – 4 gadi (latviešu, angļu valoda) Uzņemšanas prasības: vidējā izglītība Programma domāta tiem, kuri vēlas kļūt par aviācijas mehānikas inženieriem vai aviācijas avionikas inženieriem, kas spēj kontrolēt gaisa kuģu sistēmu un konstrukcijas elementu darbību un organizēt to tehnisko apkopi, kā arī noteikt ar gaisa kuģu drošību saistītas problēmas.
▉ Maģistra studiju programma “Aviācijas vadība”
Iegūstamie grādi: profesionālā maģistra grāds aviācijas vadībā un organizācijas vadītāja kvalifikācija (TSI), maģistra grāds aviācijas vadībā un ilgtspējā (UWE) Studiju forma un valoda: pilna laika (angļu valoda) Uzņemšanas prasības: bakalaura grāds vadībā, ekonomikā, loģistikā, transportā, uzņēmējdarbības vadībā, administrācijā, aviācijas transportā vai ar to saistītā jomā Studentiem, kuri ieguvuši bakalaura grādu, TSI ir iespējams turpināt izglītību aviācijas jomā profesionālajā maģistra studiju programmā “Aviācijas vadība”. Šajā programmā, ko TSI īsteno sadarbībā ar Rietumanglijas Universitāti Bristolē (UWE), pēc divu gadu studijām absolventi iegūst abu augstskolu diplomus.
▉ TSI Akadēmiskais un profesionālais aviācijas centrs (APAC)
APAC ir akreditējusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA), un tas ir ieguvis PART 147 organizācijas statusu, kas dod iespējas veikt pamatapmācības B1 kategorijas – tehniķa mehāniķa – un B2 kategorijas – tehniķa avioniķa – specialitātēs, kā arī veikt tipa apmācības “Airbus” 320 saimes un CRJ CL600 gaisa kuģiem. Kopš 2016. gada APAC piedāvā arī pilnu apmācības kursu un eksaminācijas iespējas gan atpūtas, gan profesionālo bezpilota lidaparātu sistēmu lietotājiem.
Avots: www.tsi.lv
▉ Rīgas Tehniskā universitāte
▉ Bakalaura studiju programma “Aviācijas transports”
Iegūstamais grāds un kvalifikācija: profesionālais bakalaura grāds aviācijas transportā/gaisa kuģa tehniskās apkopes inženieris Uzņemšanas prasības: vidējā izglītība Studiju ilgums un valoda: pilna laika studijas – 4 gadi (angļu un latviešu valoda)
Programma nodrošina aviācijas transporta nozarei nepieciešamo profesionālo izglītību. Studenti iegūst pasaulē atzītu sertifikātu un kļūst par starptautiska līmeņa gaisakuģu mehānisko iekārtu, dzinēju un avionikas sistēmu tehniskās ekspluatācijas speciālistiem, kas spēj analizēt un organizēt gaisa transporta sistēmu darbību un projektēt aviācijas tehniku.
▉ Maģistra studiju programma “Aviācijas transports”
Iegūstamais grāds un kvalifikācija: inženierzinātņu maģistra grāds mašīnzinībās Uzņemšanas prasības: inženierzinātņu bakalaura grāds mašīnzinībās vai tam pielīdzināma izglītība Studiju ilgums un valoda: pilna laika studijas – 2 gadi (latviešu un angļu valodā) Akadēmiskās maģistra studiju programmas “Aviācijas transports” izglītību ieguvušais augsti kvalificētais speciālists ar padziļinātām aviācijas nozares zināšanām varēs darboties plašā darba tirgus diapazonā: gan kā gaisa kuģu ekspluatācijas un apkopes uzņēmumu vadošais speciālists, gan kā konstruktors aerokosmiskos uzņēmumos, lidaparātu un aviācijas sistēmu ražošanas uzņēmumos, zinātniski pētnieciskos centros, transporta loģistikas kompānijās.
Avots: www.rtu.lv
Atbildēt